10.000 profiler vil markedsføre dansk turisme, viden og produkter. Virksomhederne profileres med deres bæredygtige indsatser.
 
 
Hjem   Tænk grønt/presse
  Viden- og uddannelsespartner
  Fonds- og webTVmediepartner
  Investerings- og projektpartner
 
Introduktionstilbud
Spar 50% på et
medlemsskab på Award Green og WHOGREEN
Kontakt os nu
 
 
  Award Green brochure
 

 

Download brochure for Award Green.

 
  Award Green
 

 

Få en side på
www.awardgreen.com nu.
 
  WHOGREEN
 

 

Få en side på
www.whogreen.com nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
Number of donations Se hvad du støtter Number of reserved profiles Grønne partnere (2) Produkter og priser/hele programmet  
 
 
Pressemeddelelse - ID vil male verden grøn
 
 

Læs også:
ID's Whogreen giver blikfang
ID fokus - det sjove og givende
ID kommer til din virksomhed




Hvad sker der, når private og virksomheder tænker og agerer grønt?

Når man tænker grønt, bliver man opmærksom på at give støtte til klima, miljø og mennesker. Man kan agere grønt ved at give økonomisk støtte til den gode sag. Man kan også lære at tilslutte sig projekter, organisationer og virksomheders gode sager, der kan handle om alt fra at spare energi til at støtte et projekt på et plejehjem, der skal give flere besøgsvenner til de ældre. Man handler altså grønt, når man formidler eller arbejder for "den gode sag".

Samfundet vinder uanset hvilke grønne projekter, der satses på som privatperson, forbruger eller virksomhed. At tænke og agere grønt er det samme som at tænke og agere bæredygtigt. Bæredygtighed handler om at bevare og beskytte
det, der er afhængigt af hinanden. Bæredygtighed handler også om at give lige så meget som man tager. Klimaet, naturen og mennesker er afhængige af hinanden, og hvordan vi behandler hinanden. Man kan argumentere, at i Danmark er staten ansvarlig for det sociale og mht. klima er vejrguderne ansvarlige. Men så står vi stille og giver ikke noget selv. Når vi er grønne, giver vi noget uden at tænke på os selv.

 

Når vi fremhæver bæredygtige iværksættere kan flere få succes

At tænke bæredygtigt er også en fordel for iværksættere. ID fremhæver således bæredygtige iværksættere på www.whogreen.com og www.awardgreen.com. At blive fremhævet på netværkene kan give iværksættere mulighed for at finde samarbejdspartnere og kapital på en ny måde. At være en grøn iværksætter kan åbne nye døre.
En del af Awardgreen's koncept er at uddele en grøn pris fra år 2011 - hvor én af kategorierne er prisen for iværksættere. Jagoart Billion Award statuetten vil være virksomhedernes svar på en Oscar statuette. At være forbundet med en pris kan være værdifuldt på mange planer, både når det gælder at finde de bedste muligheder for samarbejdspartnere og medarbejdere ndenfor indkøb, produktion og salg - men det vil på længere sigt også gavne salget, når anerkendelsen er tænkt med i markedsføringen. Det er her at ID's netværk spiller en stor rolle. ID's netværk synliggør det gode vi gør i form af historier, certificeringer og anerkendelser.

 


ID/Business2raise handler om formidling af de grønne historier

ID/Business2raise fundraiser overordnet til projekt "Bæredygtige Danmark". Bæredygtige Danmark inkluderer undervisning for iværksættere og virksomheder i at finde flere veje til at agere bæredygtigt, og formidle de gode ting der kan berøres og opnås ved at sætte kurs mod det grønne. ID's hovedfunktion i projektet er at søsætte flere grønne sociale netværk, der skal agere som lokale og globale stemmeslugere for klima-, miljø og socialvenlig oplysning.

Id's netværk ønsker at være formidlingskanal for alle produkter, der relaterer sig til bæredygtighed. Fremtidige selektive brugere - også kaldet "followers" på Twittersprog, skal være med til at sende ringe ud i vandet og udbrede netop det, der har relevans for verdens befolkning. I 2010 er det ikke kun hvad virksomhederne siger i reklamerne, der har relevans - det er hvor mange, der fortæller en historie videre på Internettet. Historien kan handle om, hvad virksomheden har tilsluttet sig. Histrorien kan også handle om personer fra virksomheden, der har deltaget i noget bæredygtigt. På specielt ID's WHOGREEN netværk gives der plads til, at borgere kan fortælle hvad de ønsker, og hvad de selv kan tilbyde i forhold til at udbrede et godt formål og en god og grøn gerning.




Hvorfor "Bæredygtige Danmark" i form af store paraply-netværk?

Vi kan vende spørgsmålet om, og sige hvad sker der, hvis vi ikke anvender Internettet eller anvender det forkert?
Der forelægger allerede undersøgelser der viser, at 60% af de services, der bliver fundet via Google søgning, kommer fra netværk hvor virksomheden er repræsenteret. Dette tal er stadigt stigende, også når vi kigger på de
søgninger, der foretages fra den mest anvendte Google ".com" side. At komme højt op på Google kræver altså mere end at have sin egen hjemmeside. Det at blive fundet på et netværk er meget vigtigere. Det er også langt vigtigere, at være repræsenteret på flere netværk, der hver især repræsenterer sit eget budskab i form af et synligt "brand". Når vi synliggør vores information på paraply-netværk, med et godt brand, bliver vi nenmmere at overskue og forstå. Vi sparer altså tid og penge i det lange løb, når vi så at sige laver en hjemmeside, der er strikket sammet af profiler på flere relevante netværk. Èn profiil kan bruges til at finde medarbejdere, en anden kan bruges til at finde materialer/know how og en tredie kan bruges til at sige: jeg kender min rolle i samfundet - jeg vil også gerne være med til at støtte et godt formål. Der er også undersøgelser der viser, at sider i den god sags tjeneste - det der nu på verdensplan kaldes at være grøn - får flere læsere end dem der kun fokuserer på dem selv. Facebook er det store netværk i dag, men det er påvist, at mange virksomheder savner et godt supplement til Facebook. Facebook tilbyder også selektive services til amerikanske organisationer, hvor de europæiske ikke kan være med.



Er det sin sag at lave "en god sags" side?

Nej, der er ingen sag. ID har nemlig lanceret 2 nye grønne netværk, der lader privatpersoner, organisationerne og virksomheder lave sine "gode sag" sider. Netværkende skal udvikles til at kunne noget helt specielt (i fase 2), og skal naturligvis udbygges så læserne kan følge siderne og henvise hinanden til dem. Men selv i fase 1 er det vigtigt, at få så mange danske virksomheder på netværkende som muligt. Målet er 10.000 sider inden 2012. ID lancerer yderligere 2 netværk til efteråret og 4 netværk i år 2011 for at opfylde dette mål.




Hvor grønne kan vi være i Danmark?

Med et mål om at vise i alt 10.000 sider fra danskere og danske virksomheder på bl.a. www.whogreen.com og www.awardgreen.com (business2business), der fortæller i store eller små vendinger om, hvordan vi forbedrer vilkårerne for klima, miljø og mennesker, kan Danmark stå i spidsen for en bæredygtig udvikling. Ved at gøre brug af bl.a. WHOGREEN.com og Awardgreen.com kan Danmark blive synliggjort som et ansvarligt land og kan også blive førende i Google hits i mange lande. I Danmark kan vi desværre ikke tilbyde solenergi til hele verden, men vi kan tilbyde at formidle, hvem der kan.




Hvorfor skal der gøres plads til hele verden på ID's netværk

Det er vigtigt at forstå, at når man tilmelder sig et netværk, der kommunikerer ud til hele verden, så har indholdet en meget større effekt. Skriver man på dansk - hvilket man godt kan gøre - så begrænser man sit budskab, men at fortælle om sig selv på et hovedsagligt engelsk sproget netværk, skal ses som at smide en sten i vandet i det store hav sammenlignet med at smide en sten i vandet i sin egen swimmingpool. Hvilke ringe i vandet når længst og har den største effekt? Uanset om du har skrevet med danske bogstaver på den sten, du har smidt i havet, skal den nok lande hos en bruger i Australien, der kan læse dansk og formidle beskeden videre på engelsk. Netværk der inkluderer hele verden kan skabe indflydelse i hele verden og derfor handling i hele verden.


Danskere vil jo gerne debattere - kan man det på netværkene?

På verdens største sociale netværk er man velkommen til at stille spørgsmål og forholde sig kritisk, men det er de sider der handler om konstruktivitet og handling, der får de fleste læsere. Der findes en masse andre netværk, der baserer sig på kritik frem for bæredygtig kommunikation. Læsere er altid velkommen til at skrive til ID med kritik. Hvis en bruger for for meget kritik sender vi en henvendelse til brugeren om at ændre visse udtalelser. At sige at
det man sælger, er et grønt produkt kan gøre, at man får kommunikationspolitiet i hælende, men at få et symbol på nogle gode handlinger er lovligt. WHOGREEN og Award Green udleverer generelle symboler på den gode sag. Når de officielle organisationer har udleveret et bevis på en certificering bliver dette engagement også fremhævet. WHOGREEN har allerede en blog der hedder "Fed up with Co2" og her kan man skrive, hvis man er blivet klimatræt. ID tager gerne en debat om symbolerne på WHOGREEN og vil gerne have forslag til forbedring.


Hvad er "en god eller en grøn sag" helt konkret?

Hvad der en god sag er, er meget individuelt. Hvem der er grøn kan man også have en indiviuel holding om. Men man
kan i hvert fald sige, at dem der tænker på andre, ikke er en grøntsag :-). En god sag - altså en grøn sag - kan være
alt fra at skrive et brev til sin borgmester (via WHOGREEN), der opfordrer til, at der plantes flere træer i sin kommune
- til at uploade en video fra den største vindmøllefabrik i verden, der viser hvordan flere kan bruge den rene energi.
En god sag kan være en opfordring, en idé, en metode, et projekt eller et produkt.


Hvad er www.whogreen.com's samlingspunkt?

WHOGREEN's samlingspunkt er "hvem følger hvem" indenfor alt der er bæredygtigt. WHOGREEN er også "de-gule-sider" indenfor alt der har med forbedring af forhold i verden at gøre - både småt og stort.

WHOGREEN har 3 maskotter, der hver især repræsenterer "verdens grønne hjerte". Maskotterne skal indgå i oplysende
videoer og på plakater.

Maskotterne er:

Pingvinen Gustav som et symbol på reduktion af Co2 der bla. skal forhindre Grønland i at ende som ferskvand i havet.

Papegøjen Jasmine som et symbol på beskyttelse af miljøet og økosystemet, der bla. skal forhindre at regnskoven bliver fældet.

Pigen Ingrid som et symbol på forbedring af forhold for mennesker, der bla. skal forhindre sygdom og undertrykkelse.




Hvad er www.awardgreen.com's samlingspunkt?


Award Green's samlingspunkt er ny viden og nye holdninger fra verdens ledere. Award Green er et sted, hvor de gode handlinger bliver belønnet i form af nomineringer og uddelinger af de grønne statuetter med navnet Jagoart Billion Award.

Award Green har 6 hovedkategorier, der hver især repræsenterer emnet for en international pris, der forventes uddelt
fra år 2011.

De grønne hovedkategorier på Award Green er:

New Green: Et symbol på anvendelse af alternativ energi, specielt med fokus på energityper, der ikke kommer fra "mad".

Wildlife Wise: Et symbol på det at beskytte dyrearterne og forbedre forholdende for dem.

Eco Bold: Et symbol på at beskytte hav, luft og jord.

Waste Smart: Et symbol på at spare på skraldet (genbruge) og genanvende det der er.

Co2saver: Et symbol på at nedbringe Co2.

Edu Friendly: Et symbol på at fremme bæredygtig uddannelse og uddanne dem, der ingen skolegang har.

 

   
 
 
   

 

 
  Artikler/Pressemeddelelser
  ID's Whogreen giver blikfang
  ID vil male verden grøn
  ID fokus - det sjove og givende
  ID kommer til din virksomhed
  ID og socialt iværksætteri
  ID renser luften
     

 

 
 
  Investér i et grønt mål
  ID's produkt og mål
  Bæredygtige Danmark
  Investér og få 3 gange tilbage
  Investér i en café på Odense havn
     

 

 
 
  Gør din virksomhed synlig
  Google maximér dig - tænk grønt
  Kom med i en WhoTV video
  Kom med på WHOGREEN plakaten
  Kom med på uddannelsesplakaten

 

 
 
  Din sponsorannoncering
  WHOMANITY blad information
  WHOGREEN information
  Award Green information
  3rdAir information

 

 
 
  Gør en forskel for Danmark
  Bliv sponsor for konceptudvikling
  Bliv sponsor for en iværksætter
  Køb et WHOGREEN medlemsskab
  Køb et Award Green medlemsskab

 

 
 
 
 
   
 
 
  Innovation Denmark • ID/Business2raise • Skt. Hans Gade 28F • 5000 Odense C • Phone: +45 5123 2461 • E-mail: hb@b2r.dk